دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود نمونه سولات.دانلود گزارش کار.پاورپونیت.کارشناسی ارشد.سوالات استخدامی.پروژه.ترجمه مقالات
دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود نمونه سولات.دانلود گزارش کار.پاورپونیت.کارشناسی ارشد.سوالات استخدامی.پروژه.ترجمه مقالات

پژوهش مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی


پژوهش مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی

پژوهش مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتیپژوهش مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی  در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه

فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل: 105

چکیده:

پژوهش حاضربه مقایسه‌ی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی با روش سنتی(سخنرانی)بر ایجاد یادگیری و یادداری دانش‌آموزان در درس علوم در سال تحصیلی91-90 صورت گرفته است. در پژوهش حاضر روش یادگیری مشارکتی و روش سخنرانی متغیر مستقل و ودانش‌آموزان پسر و دختر پایه چهارم متغیر وابسته است.در این پژوهش از روش نمونه گیری آزمایشی استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر پسر که شامل 392پسر و392 دخترپایه چهارم ونیز کلیه معلمان که شامل20 زن و20مرد پایه چهارم دوره ابتدایی شهرستان شوش در سال تحصیلی 90-91 می‌باشدتشکیل می‌دهند.نمونه آماری در این پژوهش20تا از دختران و20تا از پسران و 2نفراز معلمان زن و 2نفرازمعلمان مرد می‌باشد.که توسط آزمون محقق ساخته ای با ضریب پایایی 7 به منظور سنجش یادگیری، افراد هر دو گروه آزمایش شدند . برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از روش t مستقل استفاده شده است. به طور کلی نتایج به دست آمده بیانگر آن است که بین روش تدریس فعال (یادگیری مشارکتی)و روش سنتی (سخنرانی)بر میزان یادداری دانش آموزان در درس علوم تفاوت معناداری وجود دارد.

کلید واژه ها : یادگیری مشارکتی، روش سخنرانی، یادگیری، یادداری

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.