دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود نمونه سولات.دانلود گزارش کار.پاورپونیت.کارشناسی ارشد.سوالات استخدامی.پروژه.ترجمه مقالات
دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود نمونه سولات.دانلود گزارش کار.پاورپونیت.کارشناسی ارشد.سوالات استخدامی.پروژه.ترجمه مقالات

#نمونه سوال امتحانی خرداد نهم#


#نمونه سوال امتحانی خرداد نهم#

#نمونه سوال امتحانی خرداد نهم#نمونه سوال امتحانی خرداد نهم دو امتحان تهران و کرج که فک کنم از خوبای امتحان هااست. دانلود فایل

مقاله ای در مورد بیوشیمی مواد غذایی و تغذیه انسانی


مقاله ای در مورد بیوشیمی مواد غذایی و تغذیه انسانی

مقاله ای در مورد بیوشیمی مواد غذایی و تغذیه انسانیاین مقاله در مورد بیوشیمی مواد غذایی و تغذیه انسانی می باشد.


تعداد صفحات: 41
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


دراین علم مواد غذایی از نظر تولید ،تهیه ،نگهداری ،توزیع و خواص بیژلوژی و شیمی - فیزیک مورد بحث قرار می گیرند

ضمناً ویژگیهایی مانند منظره ،بو،طعم ،مزه مواد غذایی و همچنین ترکیبات سازنده مواد غذایی و دگرگونی این ترکیبات مورد استفاده بررسی می باشد.

بررسی سر نوشت ملکولی مواد غذایی بعد از خورده شدن د ربدن انسان و نیازهای کمی و کیفی بدن

به مواد غذایی وپدیده ها و عوارض بیولوژی و پاتولوژی ناشی از مواد غذایی مورد بحث علوم تغذیه می باشد

در هر حال علوم تغذیه و مواد غذایی دانش های متداخلی هستند که اصول یکی در دیگری مورد عمل می باشد

و در این دانش از کلیه  علوم از جمله علوم ریاضی ،علوم زیستی ،علوم اجتماعی و انسانی استفاده می شود.


کلیه مواد خوراکی که یک فرد در مدت 24 ساعت مصرف می نماید تا نیازمندیهای بدن او برآورده گردد به جیره غذایی متعادل معروف است

پس جیره غذایی بر حسب شرایط مختلف از نظر سلامتی ،جنس ، سن وضع  رشد ،حالات فیزیولوژیکی و نوع کار باید متفاوت باشد.

5- تعریف غذا و ماده غذایی
                       
(Nutriments,Aliments)

کلیه غذاهایی که انسان مصرف می کند به همان شکلی که وارد دستگاه گوارش شده است قابل جذب نمی باشد

ولی بعد از یک سلسله تغییرات مکانیکی ،فیزیکی ،و شیمیایی ه صورتی در می آید تا قابل جذب شود .
دانلود فایل

مقاله ای در مورد تاریخچه فیبروز کیستیک


مقاله ای در مورد تاریخچه فیبروز کیستیک

مقاله ای در مورد تاریخچه فیبروز کیستیکاین مقاله در مورد تاریخچه فیبروز کیستیک می باشد.


تعداد صفحات: 19
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


در قرون وسطی عقیده بر این بود که کودکانی که پوست شور دارند سحر شده اند

زیرا این کودکان اغلب دچار مرگ زودرس می شوند. در این زمان FC یک بیماری ناشناخته بود.

CF از سال 1930 به بعد به عنوان یک بیماری جداگانه شناسایی شد.

در سال 1938 شخصی به نام Dorthy Anderson از دانشگاه کلمبیا

برای اولین بار علائم و نشانه هیا این بیماری را بطور کامل وصف کرد.

او فرض کرد که بیماری های روده ای و کمبود ویتامین A که در بیماران CF دیده می شود

ناشی از تحلیل پانکراس می باشد [ ]. به همین دلیل به این بیماری فیبروز کیستیک پانکراس گفته شد.

در سال 1947، CF به عنوان یک بیمایر وراثتی با وراثت اتوزوم مغلوب  مشاهده شد.

 در سال 1953، di sant Agnes از دانشگاه کلمبیا بعد از مشاهده دهییدراناسیون بیماران cf

در هوای گرم نیویورک به جامعة متخصصین اطفال گزارش داد

که بیماران CF مقادیر زیادی یونهای سدیم و کلر در عرق ترشح می کنند .

این مشاهدات منتهی به تکوین تست عرق iontophoresis به عنوان تست استاندارد cf شد.

در سال 1980 دانشمندان به اختلالات بافت های پی و تحلیل در این بیماری پی بردند.

در سال 1989 ، تیمی به سرپرستی Tsui و Riordan از بیمارستان کودکان تورنتو، ژن CF را کشف کرده

و محصول پروتئینی آنرا CFTR  نام گذاری کردند. این ژن که برروی بازوی بلند کروموزوم v (7q) نقشه برداری شد،

از کتابخانه CDNA ریه و عرق جداشد در همین سال فراوانترین جهش این ژن یعنی

f508  و توالی CDNA همزمان بالکوتیک ژن شناسایی شد.
دانلود فایل

مقاله ای در مورد تمایز تک یاخته ای ها


مقاله ای در مورد تمایز تک یاخته ای ها

مقاله ای در مورد تمایز تک یاخته ای هااین مقاله در مورد تمایز تک یاخته ای ها می باشد.


تعداد صفحات: 20
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


مجموعه تغییرات و تحولات ساختاری ، شیمیایی و عملی را که موجب می‌شوند ازتوده ای از یاخته های همسان

( هم ارزش ) یاخته هایی تخصص یافته ( ویژه ) به وجود آیند و یا موجب می گردند

که یاخته ای در طول زمان نسبت به گذشته خود متفاوت شود را تمایز یاخته ای نامند ،

آن دسته از تغییرات وتحولات را که موجب تشکیل یاخته های تخصص یافته از مجموعه یاخته های هم ارزش می گردند

تمایز بین یاخته ای نامند و تغییرات و تحولاتی را که موجب تمایز یک یاخته در طول زمان می گردند ، تمایز درون یاخته ای نامند.

پژوهشگران زیادی از جمله نیچ ، گوتره ،کامو ، بال و دیگران با استفاده از روش های کشت در شیشه تلاش گسترده ای را برای

پی بردن به علل و چگونگی تمایز یاخته ها آغاز کردند .

در دو دهه اخیر نیز  استفاده از روش‌های نوین زیست شناسی مولکولی ،

جدا سازی پروتئین ها و ماده ژنتیکی یاخته های همسان و تمایز یافته و مقایسه آنها ،

دست ورزی ژنتیکی و انتقال ژن ها و پی گیری چگونگی تجلی و تنظیم بروز ژن ها

آگاهی های زیادی را در مورد چگونگی تمایز یاخته ای به دست داده است .

اما به دلیل تنوع ژنتیکی جانداران ، برهم کنش های مواد متنوع درون یاخته ای و تاثیر این برهم کنش‌ها

یا بروز ژن ها و دخالت عوامل محیطی و تنوع این عوامل ، هنور موارد زیادی در زمینه تمایز یاخته ای ناشناخته مانده اند.

تمایز یاخته ای دو پایگاه اصلی دارد یکی پایگاه ژنتیکی ودیگر پایگاه محیطی ،

بخشی از تمایز یاخته ای در گونه های متفاوت وابسته به ژنوم یاخته است

که سرنوشت از قبل تعیین شده یاخته می باشد

به این مفهوم که از دانلود فایل

مقاله ای در مورد سوء تغذیه و تأثیر آن در روح و جسم نوجوانان


مقاله ای در مورد سوء تغذیه و تأثیر آن در روح و جسم نوجوانان

مقاله ای در مورد سوء تغذیه و تأثیر آن در روح و جسم نوجواناناین مقاله در مورد سوء تغذیه و تأثیر آن در روح و جسم نوجوانان می باشد.


تعداد صفحات: 94
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


غذا نیاز انسان را به ماده و انرژی تأمین می کند ماده برای ساختن بافتهای جدید و رشد بدن لازم است

و به این علت تغذیه مقوله بسیار مهمی است مخصوصاً در نوجوانان که هم در سن رشد هستند و هم دارای فعالیت بسیار زیاد.

 غذاها شامل موارد زیر است:

1- هیدراتهای کربن 2- چربی ها 3-  پروتئین 4- مواد معدنی و ویتامین ها و آب هیدارت های کربن انرژی زا هستند

و مقدار آنها در غذاهای مختلف متفاوت است. چربی ها هم مانند هیدراتهای کربن انرژی زا هستند

و به دو نوع گیاهی و جانوری وجود دارد چربی ها برای بدن ضروری هستند زیرا بدن را گرم نگه می دارد

و درساختار سلول هم شرکت دارند اما مصرف بیش از حد آنها خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

بدن انسان قادر به ساختن همه پروتئین های مورد نیاز بدن نیست به این علت باید حتماً از

پروتئین استفاده شود زیرا کمبود پروتئین باعث بروز بیماری کواشیورکور می شود.

نیاز حیاتی بدن به آب که بسیار آشکار است انسان بیشتر آب موردنیاز بدنش را از آشامیدن آب

و مابقی را از آب موجود در غذاها بدست می آورد انسان بدون آب زنده نخواهد ماند.

 هرچند بدن املاح معدنی را به مقدار کم و اندک نیاز دارد اما نبود

 این مواد باعث بوجود آمدن بیماریهایی مثل: آنمی( کمبود آهن) گواتر( کاهش ید)

بدن قادر به ساختن هیچیک از ویتامینها نیست اما منابع غذایی که ویتامن ها در آب یافت می شود فراوان است

کمبود ویتامین باعث بیماریمختلف( جسمی و روانی) می شود که درا دامه به شرح آنخواهیم پرداخت.
دانلود فایل

مقاله ای در مورد صنعت توریسم


مقاله ای در مورد صنعت توریسم

مقاله ای در مورد صنعت توریسماین مقاله در مورد صنعت توریسم می باشد.


تعداد صفحات: 29
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


توسعه صنعت توریسم برای کشورهای در حال توسعه که با معضلاتی چون نرخ بیکاری بالا،

محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تک محصولی مواجه هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اقتصاد کشور ما نیز اتکای شدیدی به درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام داشته و متغیرهای کلان اقتصادی

با دنباله روی از قیمت جهانی نفت در طول زمان دچار نوسانات شدیدی می شوند.

روند حاکم بر متغیرهایی مانند تولید ناخالص ملی، سرمایه گذاری ناخالص، درآمد سرانه و ... در سه دهه اخیر اقتصاد ایران دقیقاً نشان دهنده این موضوع می باشد.

از دیگر معضلات اقتصاد ایران، نرخ بیکاری بالاست که با توجه به جوان بودن جمعیت، کشور به شدت نیازمند ایجاد فرصتهای جدید شغلی برای جوانان می باشد.

به طوری که طبق برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادی و اجتماعی (83-1379) برای حفظ نرخ بیکاری در حد کنونی آن، پیش بینی شده است

که باید به طور متوسط سالانه 6 درصد رشد ناخالص تولید ملی و حدود 800 هزار شغل جدید طی این برنامه ایجاد گردد.

بنابراین، حداقل به منظور تنوع بخشیدن به منابع رشد اقتصادی و در آمدهای ارزی و همچنین ایجاد فرصتهای جدید شغلی،

توسعه صنعت توریسم از اهمیت فراوانی برای کشورمان برخوردار خواهد بود.

البته تأکید بر اهمیت صنعت توریسم در ایران از آن جهت است

که ایران از نظر جاذبه های توریستی جزء 10 کشور اول جهان قرار داشته و ظرفیت بالقوه بالایی برای گسترش جهانگردی و توریسم بین المللی دارد.

در این میان، با توجه به محدودیت منابع تخصیصی برای فعالیتهای مختلف اقتصادی،

مطالعه در زمینه اثرات اقتصادی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود

و می تواند ابزار قدرتمندی برای تصمیم گیران و سیاستگزاران اقتصادی کشور تدارک ببیند.
دانلود فایل

مقاله ای در مورد دستور زبان فارسی


مقاله ای در مورد دستور زبان فارسی

مقاله ای در مورد دستور زبان فارسیاین مقاله در مورد دستور زبان فارسی می باشد.


تعداد صفحات: 15
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


جمله مجموعه اى است به هم پیوسته از کلمات که پیامى را بیان مى کند. جمله داراى اجزاءو ارکان است.

ارکان جمله آن قسمتهایی هستند که اگر حذف شوند،ساختمان جمله از هم میپاشد.

اجزاى جمله آنها هستند که حذفشان به ساختمان جمله آسیبى نمى رساند.

اقسام جمله از لحاظ ارکان

1. نهاد(مسندالیه یا فاعل) + فعل خاص: محمد آمد.

2. نهاد+ مفعول + فعل خاص :محمد کتاب را آورد.

3. نهاد + مسند + فعل ربطی: محمد با هوش است.

هر یک از این سه هسته، معمولا اجزایى مى پذیرند از قبیل متمم، قید، بدل، و مضاف الیه.

اقسام جمله از لحاظ پیام: 1_خبرى  2_پرسشى  3_امرى  4_ عاطفى

اقسام جمله از لحاظ نظم: 1_جمله مستقیم  2_جمله غیر مستقیم

اقسام جمله از لحاظ فعل: 1_ جمله فعلى  2_جمله اِسنادى  3_جمله بى فعل

اقسام جمله هاى داراى فعل:  1_جمله ساده  2_جمله مرکب

جمله معترضه جمله اى است که حذف آن به مفهوم اصلى جمله آسیب نرساند.این گونه جمله معمولا مفهومى از قبیل دعا، نفرین، آرزو.

یا توضیح را به مفهوم اصلى جمله مى افزاید. جمله معترضه گاه پس از حرف ربط مى آید و گاه به طور مستقل میان دو خطّ تیره قرار مى گیرد:

استادم- که روانش شاد باد-در عرفان بی نظیر بود.
دانلود فایل

مقاله ای در مورد دلایل اصلی ناکامی در یادگیری زبان


مقاله ای در مورد دلایل اصلی ناکامی در یادگیری زبان

مقاله ای در مورد دلایل اصلی ناکامی در یادگیری زباناین مقاله در مورد دلایل اصلی ناکامی در یادگیری زبان می باشد.


تعداد صفحات: 11
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


بشر در هیچ دوره‌ای این چنین با حجم انبوهی از داده‌ها و اطلاعات مواجه نبوده است.

سرگردانی انسان امروز، انتخابی مناسب از بین هزاران امکانی است که عمر کوتاهش را بر نمی‌تابد و این سرگردانی،

در انتخاب روشی مناسب برای یادگیری یک زبان بین المللی با گستره تولید جهانی، صد چندان شده است.

کتابها، فیلمهای صوتی - تصویری، کلاسهای آموزشی رسمی و غیر رسمی، نرم افزارها و پهنه گسترده اینترنت در کارند تا امر فراگیری یک زبان خارجی تحقق یابد.

آیا اشکال در بهره هوشی ما دانش آموزان و دانشجویان ایرانی است

که با گذراندن بیش از ده سال از دوران راهنمائی تا دانشگاه هنوز نتوانسته‌ایم در حد قابل قبولی زبان بیاموزیم؟

چرا ما دانش آموزان و دانشجویان ایرانی با گذراندن بیش از ده سال، از دوران دبیرستان تا دانشگاه، هنوز نتوانسته‌ایم در حد قابل قبولی زبان بیاموزیم.

بدون شک اشکال در بهره هوشی و توانائی‌های ما نیست بلکه مشکل در روشها و تکنولوژی‌هایی است

که ما با استفاده از آنها زمان بزرگی از زندگی خویش را از دست داده‌ایم.

عمده‌ترین دلایل نا‌کامی در فراگیری زبان در کشور ما بقرار زیر است:

1_ترس

2_تکیه بر محیط مبتنی بر متن

 3_تکیه بر گرامر

4_تأکید بر یادگیری لغات

5_اهمیت دادن به امر خواندن
دانلود فایل

مقاله ای در مورد رابطه نا مشروع


مقاله ای در مورد رابطه نا مشروع

مقاله ای در مورد رابطه نا مشروعاین مقاله در مورد رابطه نا مشروع می باشد.


تعداد صفحات: 6
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


هیچ کس بدرستی نمیداند اول عملی را که بشر جرم شناخته چیست؟

ولی آنچه مسلم است رابطه نامشروع زن شوهردار از جرائمی نظیر چک مسافرتی بی محل یا بیلان تقلبی و حمل مواد مخدر

و قاچاق ارز و توهین به مأمورین دولت که در قرون اخیر عنوان جرم پیدا کرده اند نیست

و از دیرترین زمان تاریخی این عمل جرم بزرگی بوده و مرتکب آن بشدیدترین وجهی که مطلقاُ قابل مقایسه با زمان ما نیست مجازات می شده است.

در قانون مانو زنای محصنه زن از این نظر که موجب اختلاط طبقات می شد از جنایات بزرگ محسوب می گردید.

در زمان فراعنه مصر نه تنها مجازات جرم انجام یافته زنای محصنه اعدام بوده بلکه شروع به آن نیز همین مجازات را داشت

بعدها در این کشور مجازاتها تخفیف یافت وزنی که مرتکب چنین جرمی می شد به قطع بینی محکوم می گردید و چنین استدلال می کردند

که مجازات زنی که از زیبائی خود سوء استفاده کرده محرومیت از وجاهت است .

مردی هم که با چنین زنی مرتکب زنا می گشت بهزار ضربه شلاق محکوم می شد.

کلیمیان رابطه نامشروع را از گناهان نابخشودنی بدرگاه خداوند می شناختند

و مجازات آنرا برای طرفین جرم اعدام آمیخته با زجر نظیر کشتن بوسیله سنگ باران ، می دانستند .

در سوریه مجازات زن و مردی که باین جرم مبادرت کرده بودند اعدام بوسیله سوزانیدن بود.

در یونان قدیم چنانچه مردی با زن شوهردار مرتکب زنا می شد شوهر او می توانست

هر مجازاتی میل داشت درباره زانی اجرا کند یا چنانچه راضی می شد می توانست از او مبلغی وجه نقد دریافت دارد

و مادام که مجرم و چه مزبور را نپرداخته بود او حق داشت هر زجری اراده می کرد درباره مجرم بطور علنی اجراء کند.
دانلود فایل

مقاله ای در مورد تکنیک به کار رفته در دریافت کننده رنگ ها


مقاله ای در مورد تکنیک به کار رفته در دریافت کننده رنگ ها

مقاله ای در مورد تکنیک به کار رفته در دریافت کننده رنگ هااین مقاله در مورد تکنیک به کار رفته در دریافت کننده رنگ ها می باشد.


تعداد صفحات: 13
فرمت: ورد(قابل ویرایش)


بر طبق آمار موسسه بین المللی نابینایان، ضعف یا عدم بینایی یکی از متداول ترین ناتوانایی ها در سطح جهان است.

افراد نابینا نیز مانند همة انسانها به اطلاعات نیازمندند و یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز آنها

درک آنان از رنگها و نیازشان به دانستن تمایز بین اشیا و لوازم بر مبنای رنگشان است.

در این پروژه سعی شده ابزاری ارائه کردد که بوسیلة آن بتوان رنگها را شناسایی و با یک سیستم صوتی و از طریق شنوایی به اطلاع فرد نابینا رساند.

این سیستم به صورت کوچک و قابل حمل و با قیمت تمام شدة مناسب می تواند به کمک افراد نابینا برآید.

ساختار کلی این ابزار شامل سخت افزار آشکارسازی رنگ با کمک فیلترهای رنگی، سیستم کدینگ جهت ارسال کد آدرس رنگ آشکار شده

و نهایتاً یک سیستم صوتی شامل یک IC تولید صورت و یک بلندگو می باشد.

نتایج تستهای انجام شده نشاندهندة دقت مناسب سیستم گویای رنگ جهت کاربرد مورد نظر است.

تکنیک به کار رفته در دریافت کننده رنگ ها:

راههای زیادی برای دریافت نور از یک سطح وجود دراد. تعدادی از این تکنیک ها را در زیر می آوریم:

1- monolithic photo diode with light source and litter

نور از یک سطح گداهته ساطع شده و سپس منعکس می شود.

فوتودیودها نور گذرنده از فیلترهیا رنگی را دریافت کرده و به ولتاژ در خروجی تبدیل می کند.

با افزایش شدت نور به صورت خطی افزایش می یابد.

به ازای شدت های نور متفاوت ولتاژ خروجی متفاوت خواهد بود و بر همین اساس رنگهای آشکار شده تشخیص داده می شوند.

2- Spectral Radioneter

انرژی نور را در ردیف طول موجهای طیف نور مرئی اندازه می گیرد.

3- Digital camera

یکی دیگر از راههای آشکارسازی رنگ، تنظیم یک دوربین روی سطح و تجزیه و تحلیل دانلود فایل